quarta-feira, 11 de novembro de 2009

61. The vampire that made me don't like vampires / O vampiro que me fez não gostar de vampiros

Once, I said that I’ve never been afraid of vampires. It was a mistake, because I had forgotten this guy:
Uma vez disse que nunca tive medo de vampiros. Foi um lapso, porque me tinha esquecido deste indivíduo:

Count von Count!
Conde de Contar!


When I was in the kinder-garden (I was 4 or 5), we used to watch “Sesame Street” VCRs after having lunch. I was deadly afraid of “Count von Count”… but I LOVED “Sesame Street” (I still do). Every time “Count von Count” appeared during the episodes I was with my eyes closed and my fingers in my ears (and asking my friends “Has he already gone? Can I look now?”).
“Count von Count” was the first vampire I “met” in my life and the only one I was afraid.
Yesterday was Sesame Street’s 40th Birthday (20th for the Portuguese version), that’s why I remembered him.


Quando eu estava no jardim-de-infância (devia ter 4 ou 5 anos), costumávamos ver cassetes de vídeo da “Rua Sésamo” depois do almoço. Eu tinha muito medo do “Conde de Contar”… mas ADORAVA a “Rua Sésamo” (ainda adoro). Cada vez que o “Conde de Contar” aparecia nos episódios eu fechava os olhos e tapava os ouvidos (e perguntava ao meus amigos “Ele já se foi embora? Já posso olhar?”).
O “Conde de Contar” foi o primeiro vampiro que “conheci” na minha vida e o único de quem tive medo.
Ontem foi o 40º aniversário da “Rua Sésamo” (20º da versão Portuguesa), por isso lembrei-me dele.

2 comentários: